reisroute

Dag 1 – 7 Yogyakarta
Aangekomen in Jakarta, charteren we vermoedelijk een busje naar Yogyakarta, het culturele hart van Java. (binnenlandse vlucht geschrapt wegens zwarte lijst!) Tussen de becaks (fietstaxi’s) en de bonte batiks stuiten we op een klein beetje België: het ViaVia Joker reiscafé. ViaVia organiseert tal van activiteiten waaruit we kunnen kiezen: fietsen door de dorpen rond Yogya, ploeteren in een rijstveld, achter op de brommer naar het hindoeïstische Prambanancomplex of Indonesisch koken. Een bezoek aan de Borobudurtempel is een must, romantici kiezen voor een cocktail met zicht op de ondergaande zon aan de Indische Oceaan. We logeren een nacht thuis bij jonge plaatselijke medewerkers van de ViaVia, op het platteland even buiten de stad.

Dag 8 - 11 Sarangan en Sempu
Op enkele uren van Yogya ruilen we de rijstvelden voor theeplantages en maken we een wandeling door veld en bos, van het ene erotische tempeltje naar het andere. Overnachten doen we in Sarangan, aan een vulkanisch meer. Vanuit de stad Malang reizen we met ons gecharterd busje naar het zuiden. Op het eiland Sempu trotseren we een prachtig stukje regenwoud en kamperen we in een onverwacht mooie baai.

Dag 12 – 14 Oost-Java en zijn vulkanen
Na een nacht in Malang rijden we met ons busje verder naar het oosten van Java. Hier kunnen we enkele vulkanen echt niet links laten liggen: de immer dampende Bromo, gelegen in een weidse zandvlakte, en de Kawah Ijen met haar spectaculaire zwavelgroeven. De Bromo is met 2.392 m zeker niet de hoogste berg in het gebied, maar de ligging in een zandzee van 8 bij 10 km maakt deze vulkaan bijzonder. Kawah Ijen grijpt je letterlijk naar de keel, en de neus. Deze vulkaan is gekend om zijn sulfer en geeft je een ervaring die alle zintuigen prikkelt. Hierna nemen we een overzetboot richting prachtig Bali.

Dag 15 - 20 Bali
Op Bali duiken we in de betoverende hindoecultuur. Ontelbare tempels, mysterieuze rituelen en processies, merkwaardige dans en muziek hullen het eiland in een aparte sfeer. We maken ook tijd om de mooiste hebbedingetjes en textiel te kopen in de winkels en op de markten. Voor we terugvliegen vanuit Denpasar blazen we uit met zon, zee en strand, met als laatste topper: snorkelen in een wonderlijke onderwaterwereld.

Posted by katrijnvb 11:19

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.